Saturday 3 June 2017

Mudi kunjungi PDM Warisan Marapok

Generasi Kumpangan - Giadon adakan pertemuan keluarga

Mudi Dubing (dua kiri), Victor Blasius (berdiri) bersama penganjur Keluarga Kumpangan Giadon di Kg Marask, Keningau
KENINGAU: Pertemuan keluarga mampu menjana semangat membangun kehidupan di kalangan generasi di samping menyatukan kekuatan untuk menentukan masa hadapan dalam konteks ekonomi, sosial dan politik.
Naib Presiden KDM Malaysia, Mudi Dubing berkata di samping saling mengenal dan membiasakan diri di antara satu sama lain, pertemuan keluarga perlu diusahakan dari semasa ke semasa untuk meraikan pencapaian ahli-ahli keluarga yang bertempat tinggal di pelbagai lokaliti di perantauan.
"Saya gembira kerana dapat meraikan bersama pertemuan keluarga Kumpangan dan Giadon pada tahun ini," kata Mudi yang juga Ketua Penyelaras Parti Warisan Sabah, Bahagian Dewan Undangan Negeri (DUN) Tulid dalam kawasan Parlimen Pensiangan.
Pertemuan keluarga yang dipengerusikan oleh Alponsos Daunkit itu telah diadakan di Kg Marasak dalam Pusat Daerah Mengundi (PDM) Marapok, DUN Sook/Tulid 2 Jun 2017.
Pelbagai acara disusun sempena pertemuan keluarga itu yang antara lain saling mengenal antara ahli-ahli keluarga dan mengetengahkan kejayaan yang telah dicapai ahli-ahli keluarga.
Turut hadir Ketua PDM Warisan Marapok, Victor Blasius.

Mudi Dubing dalam semangat perjuangan Warisan di PDM Marapok DUN Tulid Pensiangan

No comments:

Post a Comment

Tutup IPG ganti kolej vokasional tidak bijak, kata Junz Wong

Kenapa beri keutamaan kepada Kolej Vokasional dan korbankan Institut Pendidikan Guru (IPG)? JUNZ, PETER dua Naib Presiden Warisan S...